Monday, May 5, 2014

DIY - Scarf Pin

Assalamualaikum.

Em....

Aku memang pantang tengok benda comel2. Aku selalu ke kedai jahit ni (Area kampung) untuk beli barangan jahitan aku.. Kedai cina. Dia jual punyalah banyak butang-butang baju yang cecomel tahap apa tah. So, 1 hari tu aku terfikir nak hasilkan 1 craft work.

Last two weeks, aku berkesempatan untuk balik kampung. So, apa lagi. Boronglah beberapa butang-butang comel. Aku sebenarnya nak buat pin skaf. Biasanya aku pakai shawl, guna pin biasa je. Jarang pakai yang jenis 'peniti' sebab selalu tertanggal sebab kepalanya KOCIK BONA. Tembus pada kain. Sekarang dah bosan plak nak pakai butang biasa tu. So, nak cari kelainan, DIY (Do it yourself) jela..

So, inilah hasilnya.





 Hee..Aku letak namanya LOLIPOP SCARF PIN sebab rupanya macam lolipop bulat tu kan...Sebenarnya banyak lagi color lain tapi mata aku dah juling nak pilih warna & suami aku dah duk jeling2 bila nya nak sudah.

IAMADESIGNER