Tuesday, September 9, 2014

Movie Review: Homeless To Harvard


In short, I give 4 stars out of 5.
Genre: Motivational Life Story

Homeless to Harvard. Ia sangat memotivasikan diri seseorang untuk bangkit berusaha mencapai apa yang dihajati. Basically, ianya tentang seorang gadis yang hidup susah. Terpaksa hidup gelandangan sebab parent pun dah bercerai. Maknya drug addicts. Ayahnya pula menghilangkan diri (ke dah meninggal dunia. Ini tak pasti sebab 2x je pernah ditayangkan di TV). Macam-macam dugaan untuk dia survive dalam hidupnya sehingga akhirnya dia melangkah masuk ke University of Harvard hasil usaha nya sendiri & dibantu oleh beberapa insan yang berhati mulia.
Macam mana peritnya kerja cari duit sambil dalam masa yang sama terpaksa buat ulangkaji curi-curi semata-mata untuk capai impian. NO NEW CLOTH. NO NEW SHOE. NO FRIENDS.NO FAMILY. BUT THAT is NOT THE END OF THE WORLD.

Kepada yang tengah struggling mencapai apa yang dihajati, yakinlah. Kita mampu dapat apa yang kita nak asalkan kita berusaha gigih & akhir sekali, doa & tawakal pada Allah sebab takdir hidup kita bukan dikawal oleh kita semata-mata. Pohonlah kebaikan pada-Nya.

You should watch this movie. Yang penting ianya berdasarkan kisah benar. Bukan rekaan. So, ianya memang boleh dicapai.