Monday, July 1, 2013

What I Love to Watch!

Assalamualaikum.

Alhamdulillah masih dipanjang umur menjenguk blog pepagi ni. Di harap kalian sihat walafiat untuk meneruskan pencarian redha Allah swt.

Ok dah! Jom back to the topic.

Kali ni saya nak 'share' dua movie yang saya tengok semasa saya kecil2 dulu. Actually, movie ni  di tengok bersama arwah kakak yang setia menemani saya ketika itu sebab saya seorang yang tidak suka tengok TV sorang2..HeHeHe..





1st movie is.....
GILMORE GIRL


Ini sebenarnya series movie..saya sempat tengok dengan arwah dari season 1 -3 tak silap. Kemudian saya dah tak tengok sebab 1 - SEDIH sebab 2 - TAK DA SIAPA NAK TEMANKAN. ='(
Cerita ni sangat santai dan mengisahkan gadis comel Rory Gilmore tu yang remaja dengan kehidupannya bersama mak Lolerai Gilmore (Single Mother). Rory seorang yang genius dan disiplin. Masa ni saya berangan nak masuk SBP/Harvard/Wales.HeHe. Alhamdulillah. Sekarang bila keadaan dah OK, seorang sahabat saya telah menghadiahkan koleksi cerita ni dari Season 1 - 7. So sesiapa yang nak dapatkan koleksi cerita ni, bolehlah PM saya. Insya'Allah sama2 kita tengok.HeHeHe. Syukur. * Until now belum habis tengok lagi..Baru Season 3.


 2nd is....
JACK & JILL



 Cerita ni lebih kedewasaan sikit. Masa ini 'cinta2' monyet tu dah menularlah.Al maklumlah zaman remaja sangat! Nak2 ada akak. Tapi bagusnya ada akak sebab saya tak berkesempatan nak bercinta lebih2 zaman remaja. Syukur alhamdulillah. Sampai di cop sombong.HeHeHe. Cerita ini mengisahkan tentang persahabatan dikalangan 3 pasang kawan2 ni..Iam not sure which one yang doctor..yang tepi skali kanan is a ballet dancer tak silap. Si Jack yang berbaju hitam tu..and Jill yang paling 'Seksa' tu..

Dulu2 cerita ni takda subtitle, so akak saya bertindak sebagai penterjemah jugakla. Masa tu english saya tak berapa nak power. *sekarang pown...ngehngeh..em..rasanya itu jela perkongsian saya untuk kali ini. Insya'Allah akan menyusul cerita2 lain. Sekadar perkongsian. =)