Wednesday, November 9, 2011

Kucingku + Habit Mereka

Saya seorang yang sangat sukakan kucing. Actually, bulu kucing bila  diusap akan mengurangkan tekanan bila penat bekerja ke..sedih ke..happy ke..Kucing juga adalah haiwan kesayangan Rasulullah kan..Ini adalah antara kucing2 saya yang ada di kampung. Ini adalah generasi 1 (G1)..Untuk pengetahuan semua, mereka ini  ada habit/tabiat yang sangat lucu. Kalau kamu penah tengok di YOUTOUBE ttg seekor kucing di JAPAN bernama MARU. Anda tau kan perangai MARU yang suke lompat dlm kotak n masuk bawa sofa..same goes to all my cat..Jom take a look kat beberapa pix yg saya sempat collect since mereka berpindah dari KL ke kampung dulu.
Ini Acha: Jantan : Baldi tu ada air actually.
Acha + Mummy: Ni bekas kayu untuk mummy beranak
yet another pose

Mummy (Atas), Mokmok (Bawah)
Ini memang rutin diorang...suka sangat duk dlm baldi..terutama Acha...nasib2la klu dalam baldi tu ade air..mmg melompatla jawabnye...kikiki...die lagi feel klu saya angkat baldi tu dan bawa die jalan2...haha..so adorablela U ni...em..yang si Mummy and MoMOK tu dah ade port kat rak buku aku..konon rumah apartmentla tu eh...haha...kotak pink ni plak memang khas untuk diorang...mmg comel bila 3 ekor join tido sama2 dalam 1 kotak...dahla masing2 gemok!!!kikiki..sungguhla hai kucing2 nih.. =).Mokmok tu sebijik macam MARU.Cume muka mokmok xpenyek mcm MARU dan MARU adalah betina. MokMok ni jantan.
Mokmok + Yellow Box hakmilik dia

(=_=)

Tenten + Yenyen
 Yang ini adalah generasi kedua (G2): Anak sulung mummy. Both adalah boy.
Cuba tengok betol2 pix ni..Perasan tak mokmok pose mcm ne? (X_X)


Titit: Dia dah mati tahun awal tahun hari tu.(Dia xde kaitan dengan G1)

Paperbeg pun boleyy

Sekian sahaja sharing sessions about my cats. Menyimpan hasrat untuk memilik lebih banyak kucing dan rumah untuk mereka..Moga Allah perkenankan.AAMMIIN.